Zondag 16/07 - Donderdag 20/07 Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu Zondag 16/07 - Donderdag 20/07 Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu

Zondag 16/07 - Donderdag 20/07 Key West

20 Juli 2017 | Verenigde Staten, Key West

Zondag hangen grote regenwolken boven zee als we vetrekken. Voordat we naar de Keys rijden, bezoeken we eerst nog het Miami Seaquarium. Het is snikheet in het eenvoudige maar leuke park met dolfijnen-, zeehonden- en een orka shows. De meiden genieten er zichtbaar van. Vooral Robin is niet weg te slaan bij het roggenaaien. Vooral de dolfijnenshow heeft een extra attractie; een kraanvogel probeert omzichtig achter het personeel vis uit de bak te pikken – hilarisch.

In de loop van de middag rijden we route 1 op richting de Keys. Route 1 begint direct in Miami; zodra we erop rijden geeft de navigatie aan dat de totale afstand 263 kilometer is; eerste afslag is na 261 kilometer – één rechte weg dus.. Met een gemiddelde max. snelheid van 45 mijl (70 km/uur), zijn we dik 4 uur onderweg. Het is een prachtige rit vanuit de stad, via de Everglades over de eilanden, die met enorme bruggen zijn verbonden.

We hebben een cottage in het Ibis Bay Beach Resort. We zijn er alle drie direct verliefd op; het is volledig Caraïbisch ingericht, met leuke kleuren, papagaaien en een echte schildpad, direct aan de zee en dicht bij het centrum. Ik heb gelijk een dag extra geboekt; we blijven drie dagen.

Wat is het relaxed hier! Ontbijt in een open ruimte aan het water, waar de wind heerlijk doorheen blaast. Dit is een relax dag. Ik lig de hele dag in een hangmat on der een palm een boek te lezen, Kim de hele dag in het zwembad en Robin afwisselend in het zwembad en op een ligbed te appen (!).

We doen verder helemaal niks! Kim is wel zo slim om de tube zonnebrand in de kooi van de reuzenschildpad te laten vallen; gelukkig wordt die eruit gevist, voordat dat logge beest de twee meter heeft afgelegd. ’s Avonds garnalen en calamaris in The Stoned Crab gegeten.

Dinsdag toch maar iets ondernomen. Rond het middaguur met de auto het eiland verkend; je rijdt het in 20 minuten rond. Bijzonder is mijl 0, het meest zuidelijkste puntje van de USA en de prachtige witte stranden. Het centrum ademt de sfeer van New Orleans uit met de houten huizen met veranda’s en balkons, met de typische Amerikaanse vlag in halve cirkels eraan. Daar liggen het Hemingway huis en Duval street met restaurants en bars.

's Avonds de shuttle genomen om de zonsondergang te zien bij Mallory Square. Prachtig! Op het plein was het gezellig met muzikanten, degenslikkers en allerlei stalletjes. De dames waren zeer onder de indruk van de banjo-speler met een hond, die de dollars bij je op kwam halen; maar muziek spelen, ho maar! Na alle souvenirshops (!) te hebben bekeken, zijn we weer terug naar ons resort gegaan en hebben pizza bij Domino’s gehaald.

Woensdag zitten we nog steeds in de relaxed mode; het is weer lekker warm. Na het ontbijt bij het Hemingway huis gaan kijken; welgeteld twee katten met 6 tenen gezien en daarna naar mijl 0. Daar staan ze in de rij, dus snel een foto ervoor en door naar de hagelwitte palmstranden bij Smathers Beach. ‘s Middag weer heerlijk bij het zwembad en in de hangmat. ’s Avonds nog even bij de Stoned Crab gegeten en naar bed. Morgen richting de Everglades.

• 20 Juli 2017 - 07:00

Martha:

Geweldige foto' s! En een prachtig land veel plezier nog.

• 20 Juli 2017 - 17:03

Leny:

wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan
    wat een grote roggehaai en schildpad.
    nog veel plezier opa en oma