Vrijdag 21/07 Gator Park en Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu Vrijdag 21/07 Gator Park en Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu

Vrijdag 21/07 Gator Park en Everglades

Door: Erik van Hooven

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, Homestead

Donderdag is het extreem heet. Na het ontbijt pakken we de auto en gaan nog lekker zwemmen. Rond de middag rijden we weg. De terugrit over de Keys is weer prachtig; de groene eilanden met de wite stranden en blauwe zee zijn schitterend.

We slapen 2 nachten in Homestead ; het kruispunt van de wegen van Miami, de Keys en de Everglades. We hebben het Floridian geboekt, een echt motel met balkons en een zwembad in het midden; het publiek is ook wat meer weard, dan in Key West (!) Je kunt merken dat we bij de wetlands van de Everglades zijn; als we aankomen heeft het net geregend; het is benauwd en alles is klam.

Op vrijdag rijden we naar Gator Park; grote onweersbuien hangen boven de Everglades. Met enorme donderslagen en bliksem, komen we bij het park aan; de lucht is zwart. Het park valt een beetje tegen; een paar alligators in een hok en een bassin met wat kleintjes. De show bestaat uit een man die wat over de alligators en slangen vertelt; Kim rent naar voren om de American Python aan te raken. Als klapstuk, trekt hij nog even een alligator aan zijn staart de piste in en laat zien hoe agressief ze zijn. Indrukwekkend.

Als de show klaar is, breekt een enorme stortbui los; deze duurt wel een uur en dan staat ook het hele park zo’n beetje blank. Als het droog begint te worden, maken we de Floating Boat Ride (platte boot met een grote propeller aan de achterkant) - supergaaf! De boat-driver vertelt over de planten en dieren; Als hij vraagt, wie moerasgras wil proeven, wil Kim het wel proberen; smaakt nog goed ook. Op de terugweg komen we nog een alligator tegen.

Daarna rijden we naar Everglades National Park. Dit bestaat uit 1 miljoen vierkante mijl moerasland (wetlands). Hier lopen we drie trails – houten vlonders boven het moeras, waar je de planten en dieren van heel dichtbij kunt zien. Bij de eerste - de Anhinga Trail – spotten we meerdere alligators en schilpadden. Er zitten ook prachtige sprinkhanen. De tweede – Pa-Hay-Okee Trail – is een gave tocht door mangrove bos en een tocht over het grassland. De derde – Mahogany Hammock Trail – is een prachtig, maar een hel; het is een sub-tropisch bos, waar je werkelijk door de muggen wordt opgevreten, ondanks onze dikke laag muggenmelk. Alhoewel we enorm om een aantal japanners hebben gelachen (zij vonden het ook leuk), die zich in musquito-gaas hadden gewikkeld, kwamen zij er waarschijnlijk beter vanaf dan wij….

• 22 Juli 2017 - 13:27

Leny:

hallo Amerikaantjes
    jullie reisverslag gelezen, fantastich

• 22 Juli 2017 - 13:44

Daphne:

Hilarisch! Ik kan het me zo voorstellen, die japanners! Klinkt alsof jullie het erg naar je zin hebben, verl plezier nog!

• 22 Juli 2017 - 17:33

Marthaweyne:

Een hele belevenis ik ben jaloers op jullie, want Alex en ik wilde dit ook doen ,maar ja toen werd hij ziek en begon alle ellende ,maar we houden de moed erin, want het gaat nu beter.

• 23 Juli 2017 - 12:01

Martha:

Ik heb op de groene balk gedrukt en ben nu verwijderd uit de groep kan je me er weer op plaatsen?