Maandag 24/07 - Woensdag 26/07 Universal - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu Maandag 24/07 - Woensdag 26/07 Universal - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu

Maandag 24/07 - Woensdag 26/07 Universal

Door: Erik van Hooven

24 Juli 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Om 09:00 uur staan we bij de ingang van Adventure Islands. Bij de Mavel Stories gaan we als eerste in de Spiderman. Fantastisch! Een combinatie van 4D, een achtbaan en film! Er zullen er nog veel volgen… Via de waterachtbaan bij Jurrassic Park en de Kong Ride, komen we bij het Harry Potter kasteel en het dorp Dogmaede; de filmset is compleet nagebouwd! Hier is echt een fantastische attractie; je vliegt door de lucht achter Harry Potter aan, achternagezeten door draken en dementors.
Met de Hogwards Express (supergaaf) gaan we naar het Universal Hollywood Park. Hier zijn de filmsets en ook weer superattracties. Na de Simsons en ET, naar de show met dieren uit bekende films en series. Om 7 uur is de parade; gave optocht met Despicable Me, Sponge Bob en andere stripfiguren. Ook hier weer fantastische rides: de Mummy en een andere supergave Harry Potter Ride. Uitgeput lopen we terug naar het hotel.

Dinsdag starten we wat later in Hollywood Studios; hier gelijk op de Dinfoto met Shrek; Robin wordt door Fiona met “Golden Locks” aangesproken. Het is vandaag veel heter en vooral veel drukker; omdat de wachttijden hier lang zijn, nemen we de trein naar Adventure Islands. Hier met Robin in de Hulk, een mega achtbaan waar je echt ook groen uitkomt (!). Kim is helemaal weg van het Cat in the Hat dorp.

Einde van de dag gaan we weer terug naar Hollywood, want we moeten Shrek, Despicable Me en de Transformers doen; supergave 4D films en rides. Als het park bijna dicht is, gaan de meiden nog vier keer door de Mummy en dan is het echt over…. 25 uur Universal is gaaf, maar killing voor je voeten.

Woensdag op tijd op; inpakken (hoe krijgen we alles mee ?), nog even met Kim naar de Toys ‘R Us, aftanken en richting vliegveld. Het zit er op… was een supergave trip.

• 26 Juli 2017 - 22:46

Daphne:

Die groene achtbaan... daar wordt ik achter mn computer al heel groen van! Wat een ontzettend gave dagen! Succes met inpakken

• 31 Juli 2017 - 19:35

Martha:

Goede reis terug en ik denk dat jullie een goed gevoel hebben over deze vakantie!