Grand Canyon en Whaweap - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu Grand Canyon en Whaweap - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu

Grand Canyon en Whaweap

Door: Erik van Hooven

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Page

2/8 We rijdenvanuit Seligman het Cowboy en Indinanengebied in – In Williams duidelijk zichtbaar. Vanuit hier rijdt de (stoom)trein richting de Grand Canyon. Wij rijden naar het Noorden; onderweg zijn duidelijk de regen en onweersbuine boven de Canyon zichtbaar. Net voor de park rijden we door een kleine bosbrand heen – de infromatieborden geven aan dat er niets aan de hand is.

We staan op de Mather campground, nog geen 600 meter vanaf de de Rim. ’s Middag gaan we nog een stuk landgs de rand wandelen – door de regen aan de noordkant hangen de wolken laag, waardoor de kleuren erg mooi zijn – het uitzicht is fantastsich. Onderweg herten en een slang gezien.

3/8 Het heeft de hele nacht geregend – heerlijk om af te koelen… We gaan nu richting de zuidkant van de Canyon en wandelen zo’n 5 kilometer naar Hopi Point. Hier heb je een heel mooi uitzicht naar zowel de Zuid als West kant van de Canyon. De buien trekken de Canyon in en het begint te regenen; we pakken de bus terug om de camper op te opikken en rijden het park uit – door de laaghangende bewolking is de canyon niet meer te zien.

We rijden nu het Mohave Indinanen Reservaat in – duidelijk zichtbaar aan de armzalige nederzettingen met caravans en af en toe een speeltuintje. Dit is het Canyon-land uit de Cowboy-films. Bij Page rijden we over de Glen Canyon Dam naar Whaweap – het recreatiegebied aan Lake Powell. Het staat vol met campers zo groot als een stadsbus met daarachter een boot of nog even een trailer met auto of jet-ski.
Het is 18:00. Nog even snel zwemmen in het meer, want rond 19:30 uur is het donker; overal kampvuur en BBQ’s.

4/8 ’s Morgens nog even gezwommen; in de middag naar Page voor de Entelope Canyon tour. Stoere Indianen rijden ons met verhoogde pickups door de droge bedding naar de Canyon – alles hobbelt en schudt… De Canyon is erg gaaf; mooie ronde uitslijpingen met allerlei oranje en paarse kleuren maken de meeste vreemde vormen. Wij zijn allemaal erg onder de indruk.

Onderweg terug moeten we uit de pickup; één van de achterwielen dreigt van de truck af te vallen; van de 8 bouten zitten er nog twee vast (!)We worden met een anderer truck teruggebracht. ’s Middags afkolen in het meer. De meiden spelen met 2 nederlandse kinderern; ze zoeken ekaar later weer op om marshmellows boven de BBQ te bakken.

5/8 Vandaag een rustig dagje – we zitten voor de camper te lezen en te gamen – straks weer zwemmen en misschien even naar de stuwdam. Morgen richting de Bryce Canyon.

• 06 Augustus 2014 - 09:53

Martha:

Hallo allemaal, wat hebben jullie al veel gedaan en gezien! Ik ga de kaart er bij zoeken,want dan krijg ik een beter idee waar jullie precies zitten. Het is hier prachtig weer en zo nu en dan een flinke bui regen, dus heb ik nog niet gesproeid.Vandaag ga ik naar Paleis Soestdijk,daar is een tentoonstelling met beschilderde appels in de tuin. Veel plezier nog en tot horens. Kus Martha.

• 06 Augustus 2014 - 13:17

Oscar Betgen:

Leuk om te lezen hoor.
    Mooie vakantie zo te horen en hopelijk hebben jullie het super naar jullie zin.
    Laat maar komen die reisverslagen!

Groetjes Eline, Koen, Tijn en Oscar

• 06 Augustus 2014 - 19:08

Leny:

Hallo allemaal
    Ik ontvang het reisverslag nu wel.
    Daphne heeft het gevonden, het stond onder spam.
    Wat hebben jullie al veel gezien in deze eerste week.
    Mikie en snoepie zijn blij als we even langs komen en geven
    jullie een pootje.

Genieten jullie nog maar lekker. oma en opa

• 07 Augustus 2014 - 03:57

Erik Gaby Lotje:

Hi folks! Leuk om jullie ervaringen te lezen! Ook wij genieten volop. Huurauto Ford e350 bevalt prima en best zuinig nog. In SF de Golden Gate over gereden, wat een ervaring is dat. Vervolgens in Monterey walvissen gespot en de prachtige Highway One langs de kust naar Big Sur gereden. Ook 17 Mile Scenic drive langs Pebble Beach is waanzinnig mooi. Beroemd vanwege de golfbaan aan zee (en vanwege haaien aanvallen, maar dat stond niet in de folder..).
    Daarna Yosemite bezocht (druk maar erg mooi) en nu zuidelijker in Visalia, een aardig stadje en ideale plek om van daaruit Sequoia Park te bezoeken. De enorme sequoia bomen en de oerbossen waar ze in staan maken een verpletterende indruk. Hier voel je je echt nietig. En...we hebben een zwarte beer gezien! Langs de kant van de weg. Ik heb nog net zijn oren en stuk van zijn hoofd op de foto
    . We werden er stil van.
    verder genieten we van de vriendelijkheid van de amerikanen en hun (eet)gewoonten. Ook shoppen in een mall is leuk, alhoewel dat tegenwoordig in europa ook best kan op die manier.
    Morgen (7aug) rijden we van Visalia naar Williams om van daaruit de Grand Canyon te bezoeken. Een lange rit maar het rijdt hier allemaal erg relaxed.
    groetjes van ons allen