Disney en route 66 - Reisverslag uit Seligman (historical), Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu Disney en route 66 - Reisverslag uit Seligman (historical), Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu

Disney en route 66

Door: Erik van Hooven

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Seligman (historical)

28/7 Vlucht naar Philladelphia was relaxed, goede stoelen en we kwamen met een overstap van 2 uur ruim op tijd aan... na 1,5 uur wachten voor de douane en 20 minuten voor de security (step back !!), net aan het vliegtuig naar LA gehaald. Taxirit naar Anaheim duurde bijna een uur en we lagen om 11:00 uur US-tijd (07:00 uur NL) in bed. Hotel met perfecte ligging - tegenover de ingang van Disney.

29/7 Om 5 uur was Kim wakker en dat moest iedereen weten, dus opgestaan en we stonden om klokslag 08:00 uur vor Disney Resort - hier geleerd wat wachtrijen echt zijn (25 minuten tot 2,5 uur), maar een fastpass doet wonderen ! Alle sprookjes gedaan, de jungle-tour en haunted-house en buzz-ligthyear waren erg gaaf ! Op de foto met Mickey en Knabbel en Babbel. Twee keer in de rij voor Space-mountain - een keer na 40 minuten wachten in storing en de tweede keer net voor het instappen, tot groot verdriet van de dames, maar we kregen een fastpass ! Na de parade was Kim kompleet oververhit (temeparatuur lag de gehele dag rond de 30 - 35 graden) en is ze met Mies naar het hotel teruggegaan. Met Robin nog Space Mountain en Tower of Terror en California Screaming (kijk maar even op youtube) gedaan. We lagen om 11:30 uur in bed.

30/7 Weer vroeg op - om 08:15 uur gestart in Disney Resort - laatste sprookjes en op de foto met Alice en de Hatter. Toen nog even een onvergetelijke rit in de Rail Mountain Rollercoaster - Mies zag licht-groen. daarna naar Disney Adventure Park - vooral Bug's Life en Radiater Springs (Cars) zijn fantastisch. Hoogetpunt was de Tower of Terror met Kim erbij (in een aftandse lift wordt je naar 30 meter hoogte getrokken en dan gaan de deuren open - daarna een vrije val); wat kan die gillen, maar wat is ze trots ! In de middag even bij ons hotel gezwommen en toen terug voor de Toy Story Parade. Om 11:00 was iedereen kapot.

31/7 - 01/08 Camper gehaald en daarna 2 uur file gereden om LA uit te komen; wat een enorme stad is dat ! Geslapen bij Palm Springs en door de woestijn richting Kingman. Dit was wel even spannend. De weg die we gekozen hadden had geen pompstations (en ook geen enkel huis of winkel) meer, maar met benzine voor 10 mijl uiteindelijk aan de state-border kunnen tanken. pffft. Daarna via route 66 scenic drive gereden en de afgetakelde pompstations en hotels gezien. Onderweg alweer die enorme treinen tegengekomen (4 locs met 100 wagons is een kleintje) - waanzinnig, maar dat moet nog blijken - onze camping in Seligman ligt langs de tracks van de Santa Fe lijn, dus maar eens zien hoe dat vannacht gaat.

• 02 Augustus 2014 - 10:59

Madelon:

Hoi allemaal,
    Heb net jullie mailtjes zitten lezen.
    Echt amerikaans allemaal.Alles is groot,wachttijden,files enz. haha
    Met de poezen gaat het prima hoor!
    Wens jullie nog veel plezier en ik vind het erg leuk om de mailtjes te lezen.
    Groetjes,De Staaltjes.

• 02 Augustus 2014 - 15:48

Rob Van Hooven:

Klinkt allemaal erg gaaf.

Ja volle tank is altijd belangrijk

gebruik svp dit email adres dan kan ik in de vakantie je ook volgen

• 03 Augustus 2014 - 11:08

Robvanhooven:

Erik,

Gisteren nog geen mail bij Pa en Ma

Hierbij emailadres lenyvanhooven@gmail.com Mijn adres in de vakantie

vanhooven@eredivisiebasketballleiden.nl