Zip lining - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Zip lining - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Zip lining

Door: Erik van Hooven

26 Juli 2018 | Thailand, Chiang Mai

Prachtige ochtend. Doordat we hier zo ver van de stad zitten, kan ik niet even pinnen en we hebben een cash tekort. De manager van de Lodge brengt mij naar het dichtsbijzijnde dorp. Bij licht zie je pas wat hier rondom is ontstaan voor toeristen: snake, monkey en elephant farmes, shooting ranges, bungee jumping. Zonde!. De mens heeft de aap al jaren geleden verjaagd... Op terugweg rijden we door dorpjes de berg weer op langs rijstvelden, koeien en hutjes. Prachtige natuur. Hij vertelt over de Hmong en hun cultuur, de Thaise koning en dat hier vroeger veel opium werd verbouwd. Ook wilde hij weten waarom wij een koning hebben die Van Oranje heet. Leuk gesprek..

Als ik terug ben, gaan we een klein stukje wandelen. Rondom de lodge veel terrassen, waar van alles verbouwd wordt: rijst, sla, maar ook chrysanten (!). Het begint zacht te miezeren en voor we het weten, lopen we in een tropische regenbui; we komen zeiknat terug.

Om 13:00 uur worden we opgehaald. We gaan naar Eagle Track ziplining. Supergaaf ! Vanaf plateaus hoog in de bomen (sommige 30 meter hoog), zweven we tussen de bomen door of over het dal. Beneden jungle, terrassen en watervallen. Hoogtepunt is wel de lijn van 600 meter. Ook gaaf is de vrije val van 15 meter. 's Middags een beetje relaxen en pakken voor morgen; na de olifanten worden we direct afgezt bij het station voor de nachtrein naar Ayutthaya.

• 26 Juli 2018 - 10:33

Daphne:

Gaaf weer hoor, klinkt eng dat ziplinen!

• 27 Juli 2018 - 12:04

Leny:

hallo erik, robin en kim

wat hebben jullie gevaarlijke dingen gedaan, maar erg gaaf.
    nu zijn jullie al haast in de nachttrein ik hoop dat jullie kunnen slapen.

opa en oma