Surat Thani – Khao Sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Surat Thani – Khao Sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Surat Thani – Khao Sok

Door: Erik

17 Augustus 2019 | Thailand, Surat Thani

Slapen viel tegen; de trein schokt en bonkt en remt ’s nacht een aantal keer fors. Als we rond half 7 uur wakker worden, komt de zon snel op en glijden de velden met palmbomen aan ons voorbij. We stappen uit in Surat Thani en worden opgepikt voor de rit naar Khao Sok Paradise resort. Hier zitten we in treehouses; huisjes op palen met een groot terras; erg relaxed. Je hoort hier alleen maar jungle geluiden. Wezitten achter de keuken, dus de hele dag komt de geur van het eten langs. Zalig!

’s Middag krijgen we de tip om even bij de lokale tempel te gaan kijken. Daar lopen aapjes. Bij de tempel is een mooie boeddha in een grot en allerlei beelden van dieren, waaronder een reusachtige aap op een rots. Maar geen echte aap te zien… totdat de beheerder met twee plastic flessen op elkaar gaat slaan. Dan komt een horde met aapjes, die ons letterlijk insluiten. Kim laat door de schrik haar zakje met pinda’s vallen en één aap klimt letterlijk in mij om de tweede te pakken. Als alles op is, verdwijnen ze weer via de elektriciteitskabels.

De rest van de dag een beetje chillen… morgenvroeg gaan we off-line - jungletrekken en in het natuurpark slapen op het water…

• 17 Augustus 2019 - 13:16

Daphne Van Hooven:

Leuk om weer mee te kunnen lezen over al jullie avonturen!!! Ziet er ook prachtig uit waar jullie nu zitten, ben benieuwd hoe jullie het gaan hebben de komende dagen, had bij opa en oma de reisbeschrijving gelezen!!