Maandag 10/07 Disney’s Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu Maandag 10/07 Disney’s Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu

Maandag 10/07 Disney’s Magic Kingdom

Door: Erik van Hooven

10 Juli 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Spannend! We zijn vroeg wakker en om half negen pakken we de bus naar Magic Kingdom. We zijn op openingstijd bij de ingang en lopen via Main Street naar het kasteel. Deze is wel heel erg groot!

We gaan de attracties in sneltrein vaart af, want wachttijden zijn kort: Peter Pan, Haunted Mansion en Big Thunder Mountain Railroad, Winnie de Pooh en Pirates of the Caribbean, super gaaf. Rond de middag is het 35 graden; we drinken heel veel water. Om 3 uur is de optocht; deze is echt schitterend; vooral Belle and the Beast en de draak van Maleficent. Net als de optocht klaar is breekt er een mega-stortbui los; we zijn doorweekt. Het is wel lekker na die warmte, maar na een half uur is het over en is het nog drukkender.

’s Middag gaan we naar de Monster Inc. Laugh Floor; een interactieve show, waarbij de mensen uit het publiek worden gefilmd; die Amerikanen gaan uit hun dak. Als ik zit te filmen en kom ik ook opeens in beeld; meiden liggen dubbel. Hierna met de fast-passes naar de Space Mountain; blijft toch een gaaf ding. Als we eruit komen is het vuurwerk begonnen; vanaf de hoogste toren vliegt Tinkerbell nar beneden. Als we weg willen wordt er aangekondigd dat er nog een show komt. Deze is echt adembenemend; met projecties op het kasteel komen alle sprookjes nog even langs. Supergaaf. We pakken de bus terug naar het Resort; wat een gave dag…