Zondag 09/07 Richting Disney - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu Zondag 09/07 Richting Disney - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu

Zondag 09/07 Richting Disney

Door: Erik van Hooven

09 Juli 2017 | Verenigde Staten, Orlando

De jetlag maakt dat we om 7 uur wakker zijn; het is prachtig weer. Je voelt de vochtigheid overal. Kim en ik nemen een duik in het zwembad tussen de palmbomen. Overal lopen eekhoorntjes rond. In de loop van de dag halen we auto op. De vrouw in de parkeergarage hangt met haar telefoon aan één oor en de walkie-talkie aan haar andere vanuit het kantoortje en ruziet met andere klanten. Tussentijds schreeuwt ze nog even tegen ons dat we er één mogen uitzoeken uit lane 2. Het lijkt wel een slechte film. We kiezen een grijze Nissan Rogue; de auto is splinternieuw en zonder één krasje.

We rijden naar Disney; de wegen zijn perfect in tegenstelling tot Californië. Disney is zo groot dat er driebaanswegen liggen. Het Caribbean Beach Resort is prachtig aan een meer gelegen; we hebben een hele gave kamer, met inrichting in piratenstijl. Het meer ziet er gaaf uit, maar overal de waarschuwingen voor slangen en krokodillen.

‘s Middags lekker gezwommen; we hebben nog nooit zoveel life-guards bij zo’n klein zwembad gezien. Op een gegeven moment liepen er wel acht rond; Bay-watch is er niets bij. ‘s Avonds op tijd naar bed; de jetlag is nog steeds voelbaar en we hebben 2 drukke dagen voor boeg…