Zaterdag 08/07 We gaan ! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu Zaterdag 08/07 We gaan ! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu

Zaterdag 08/07 We gaan !

Door: Erik van Hooven

08 Juli 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Rob brengt ons weg – een vroegertje, om half acht in een regenachtig Nederland naar Schiphol. Iedereen heeft er zin in, vooral Kim is helemaal hyper. Op Schiphol is het druk, maar alles gaat vrij snel, ondanks de strenge beveiliging voor de US vluchten; ik word er bij de gate nog een keer uitgehaald voor en extra controle. We vliegen met Delta Airlines. Erg relaxed; mooi toestel en iedereen heeft een privé scherm met spelletjes en films; de dames kijken er vier (!).

Op Detroit verloopt de douane ook redelijk snel; wij worden er weer uitgehaald voor een extra check en daarna weer omdat de scanner weer op mijn heup afgaat. Na 2,5 uur wachten met Starbucks en McDonalds, pakken we het toestel naar Orlando. Relaxte en korte vlucht. We landen in Orlando net na onweer en slecht weer; een mooie regenboog staat over het vliegveld.

We pakken een taxi naar het Holiday Inn; Kim neemt nog even een duik in het zwembad en om half elf liggen we erin.