Phang Nga Bay - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Phang Nga Bay - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Phang Nga Bay

Door: Erik

25 Augustus 2019 | Thailand, Ao Nang

We hebben voor vandaag ons tripje naar James Bond eiland in Phang Nhg Bay gepland. De weersverwachting was voor de zondag verreweg de beste. Dat viel wat tegen... toen we wakker werden stortte het, onderweg werd het alleen maar slechter.

Met een long-tail boot varen we de baai in. De baai staat in verbinding met open zee. Hierdoor zijn er mangrovebossen aan de randen van de baai. De regen maakt het tot een apart panorama. De bergen zijn net als in Khao Sok van kalkafzetting, begroeid met bomen. De regen maakt dat de bergen in grijstinten boven het water liggen, in rijen achter elkaar. Erg fraai.

Het idee is dat een deel van de groep gaat kanoën en dat wij wat aan sightseeing doen, voor dat we naar James Bond eiland varen. Het weer klaart op en dat geeft de mogelijkheid om door de mangrove te varen. Omdat het eb is, zijn de slikken zichtaar. Modderkruipers zitten elkaar achterna… een grappig gezicht.

We varen naar James Bond eiland - de rots, waar Salamanca zich verschool in de James Bond film "The man with the golden gun". Mega toeristisch, maar wel weer erg leuk! Overal weer japanners met de gebruikelijke poses en V-tekens. De dames moeten van de gids als twee bond-girls op de foto.. anders ben je er niet echt geweest. Ook wij zijn weer een bezienswaardigheid, want er komen Aziaten vriendelijk vragen waar we vandaan komen en of wij met ze op de foto willen. Robin stiert hoofdschuddend weg...

Onderweg terug, hebben we een fantastische lunch op het moslim eiland, dat op palen in de baai is gebouwd, met moskee en al. Of het nog authentiek is, is de vraag. In plaats van Thai, zijn de uitbaters allemaal Indiërs. We stappen weer in het busje en rijden naar de grot met de liggende boeddha, die bewaakt wordt door apen. Deja vu... als Kim de eerste aap een banaantje geeft, rukt een andere aap het zakje met mais en bananen uit haar handen en gaat ermee vandoor.... agressieve kutbeesten. We stoppen nog bij de waterval, maar door de grote hoeveelheid regenwater van vannacht en vandaag, zit zwemmen er niet meer in. Bij terugkomst, snel een sprong in het zwembad, maar blijkbaar heeft hier de zon ook niet echt veel geschenen… het water is ijskoud.