Koh Yao Yai - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Koh Yao Yai - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Koh Yao Yai

Door: Erik

20 Augustus 2019 | Thailand, Khao Yoi

Vroeg op.. Thai zijn niet zo goed met beschrijvingen en als je een vraag stelt, zeggen ze overal ja op…. We zouden om 09:30 uur overvaren naar Koh Yao Yai en in de beschrijving staat 07:30 uur ontbijt.. We staan om 06:30 uur op en hebben een uitgebreid ontbijt. Het uitzicht vanuit het huisje is prachtig; de zon schijnt door de nevel over het moeras en water druipt van de planten af. We gaan snel ontbijten; als er geen busje komt, toch nog maar eens vragen…. we worden om 09:30 uur opgepikt ! Dan nog maar even relaxen..

We worden opgehaald voor de rit naar Phuket; onderweg passeren we een plaatje; een olifant in de achterbak van een minitruck, die zijn slurf op de cabine laat rusten, schitterend. Je ziet dat dit gebied overwegend islamitisch is; overal steeds meer moskeeën en vrouwen met grote hoofddoeken.

We gaan de mooie snelweg naar Phuket af en via steeds kleienere en hobbeligge weggentjes komen we aan bij de Phuket Bang Rong Pier. Met de speedferry – een enrome speedboot voor zo’n 30 mensen – varen we over naar het eiland. Met veel lawaai schiet de boot weg en steekt de baai over; we zien de rotsen van Phang Nha Bay liggen; die staan ook nog op het programma. Binnen een half uur staan we op de pier van Koh Yao Yai.

Na een hoop discussie en gebel, wie ons mee moet nemen, worden we door de pick-up van Thiwson Resort opgehaald. Ook hier weer een schattig huisje… met een buitendouche (!), een leuk restaurant en een zwembad met uitzicht over de helderblauwe zee en de rotsen van Phang Nha Bay... prachtig. . Voor het huisje mooie bloemen, waar vlinders en kolibri’s op afkomen.

Na de lunch gaan we in de relax-mode… Filmpje kijken op bed, boekje aan het zwembad en wat zwemmen. Heerlijk na die hectische dagen.