Animal spotting en grotten in Khao Sok National Pa - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Animal spotting en grotten in Khao Sok National Pa - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Animal spotting en grotten in Khao Sok National Pa

Door: Erik

19 Augustus 2019 | Thailand, Khao Yoi

Het ie een vroegertje, maar dan heb je ook wat; om 06:10 uur staan we op voor de ochtend safari. Het uitzicht is prachtig; het water is zo glad als een spiegel en er hangt een nevel over de bergen. Om 06:30 uur varen we weg; het zonlicht komt langzaam tussen de bergen heen. Kiki zit op de voorpleht van de boot geluiden te maken om te lokken. Er zijn veel dieren, maar moeilijk om ze zien vanaf het water; ze zijn schuw en verstoppen zich net aan de rand van de jungle. We zien een hertje aan de waterkant, wat black monkey’s, verscholen in het bamboe en toekans vliegen. Jammer, maar de tocht was prachtig met de opkomende zon.

Daarna ontbijt en inpakken. Op weg naar de ingang van het park stoppen we een ingang van een moerasgebied, dat zo bij Jurresic Parc past; gelegen tussen torenhoge rotsen. In één van de rotsen klimmen we via trappen naar de Pra Kay Petch grot. Met mijnwerkerslampjes gaan we de druipsteengrot in. Fraaie kommen en stalactieten, laten zien, waar het kalk druipt. Aan het plafond hangen vleermuizen, die ons boos aankijken. Tirza geeft de dames even een lesje over deze kleine beestjes. Achter in de grot een megaspin, zo groot dat je zijn oogjes kunt zien. Kiki laat ons de holtes in de rotsen zien, waar slangeneieren liggen…

Onderweg lunchen we langs het meer en worden afgezet op de pier; we zijn kapot en vallen allemaal in slaap in het busje. In het Khao Sok Paradise resort hebben we een nog leuker huisje met mooi uitzicht over het moeras in het midden van het resort. We luieren wat en hebben een echt een heerlijk Thais diner; we sluiten af banaan in kokosmelk en dikke vette brownies. ’s Avonds zit ik nog op het terras te lezen; overal hoor je oerwoud geluiden; krekels, kikkers en apen. Met een harde plof komt er een dikke boomklever naast mij neer; met één grote sprong spring hij naar beneden het moeras is. ’s Nachts geluid op de veranda, waarschijnlijk een varaan of een aap.