Death Railway - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Death Railway - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Death Railway

Door: Erik van Hooven

01 Augustus 2018 | Thailand, Kanchanaburi

Vandaag vertrekken we uit het Resotel.. We varen het laatste stukje Kwai met de long-tale boot en stappen over in de pick-up. Eerst gaan we de hell-fire pass en het museum bekijken. De pas is een doorgang in de rotsen, die door Australische soldaten geheel met de hand in twaalf weken is uitgehakt (125 meter lang en 65 diep). Indrukwekkend.

Dan rijden we door naar Nam-Tok om daar de trein te pakken, die over het resterende deel van de dodenspoorlijn rijdt. De trein is heel oud; we zitten op houten bankjes met kussentjes, krijgen water en een officiele oorkonde (!). Je kunt dus overal een toeristische attractie van maken. Halverwege het traject, nadert de trein de bergen en de rivier; hier rijden we heel langzaam over de originele houten viaducten die de soldaten hebben moeten bouwen. Ook dit is weer een heel bijzondere ervaring.

Na de trein stappen we over op de bus en zien we alle mensen uit de rit van twee dagen geleden weer terug. Iedereen draagt weer een sticker.. Voor de laatste keer inchecken bij het Novotel in Bangkok; 's avonds eten bij ons vaste restaurant en shoppen in Patpong: een portemmonnee, nep Adidas, houten piemels (!), een boeddha, mini tuk tuk's enz. Morgen laatste dag :-(

• 02 Augustus 2018 - 07:08

Michèle:

Een prachtige reis hebben jullie gemaakt! E mooie herinneringen gemaakt om op terug te kijken. Nog veel plezier de laatste dag in Bangkok. Laatste centen opmaken Kim? Goede reis terug en tot vrijdag.

Xxx Michèle