Laatste ochtend Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Laatste ochtend Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Laatste ochtend Ayutthaya

Door: Erik van Hooven

29 Juli 2018 | Thailand, Ayutthaya

Yes, de laptop doet het weer; ik heb de foto's van de laatste week toegevoegd aan de verslagen !

Ayutthaya is een soort openluchtmuseum. De meiden slapen uit, maar ik sta vroeg op om nog even snel de Wat Chaiwatthanaram bekijken.

Met de fiets rijd ik langs de kraampjes; ik wordt door slaperige Thai aangekeken als ik langs fiets; het is al weer flink warm. Ook dit ruinecomplex is weer prachtig. Veel restanten van Boeddha's met mooie details en fraaie torens. Het is druk; ook de Thai hebben vakantie. Er lopen er heel veel rond in in traditionele kleding, die je tegenover de tempel kunt kopen. Overal maken ze familiefoto's. Erg leuk om te zien. Terug in het hotel zitten de meiden lekker te ontbijten. We pakken onze spullen en wachten op onze transfer naar Bangkok.

Toen wij onze fietstocht door Bangkok deden, reden we door Chinatown, precies door een straat met alleen maar knuffels en speelgoed. Bij de receptie weten ze niet waar dit is, maar we besluiten te gaan kijken. Als we uit de tuk tuk stappen barst er een tropische regenbui los in Chinatown. Er stroomt zoveel water in het riool dat de kakkerlakken massaal vanuit de roosters over de stoepen de huizen in vluchten (!).

We lopen door de Yaowarat Road en bij de derde zijstraat herkent Kim het; de speelgoedstraat. Walhalla ! Er zijn winkels geheel gevuld met pennen, schriften, tape en etuis. Verder allerlei kraampjes met make-up, electronica en andere hebbedingetjes. Shop until you drop dus ! 's Avonds weer bij ons favoriete restaurant gegeten en op tijd naar bed. Morgen om 06:00 uur pick-up voor river Kwai.

• 29 Juli 2018 - 17:44

Daphne:

Gaaf die foto’s van die tempels, ziet er inderdaad net uit als de vroegste tempels in Cambodja! Lekker die kakkerlakken

• 29 Juli 2018 - 18:00

Carolien:

Super reis. Leuke verslagen en mooie foto’s.