Naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Naar Chiang Mai

Door: Erik van Hooven

25 Juli 2018 | Thailand, Chiang Mai

's Morgen meerdere keren wat gehoord op de veranda. Als ik om 05:00 uur opsta, ligt Oscar, een van de honden van het resort, bij ons op een stoel te slapen; alsof ze het voelen dat we weggaan.

Net als de ferry vertrekt, barst er een tropische stortbui los. Er zit een grote groep Japanners op de boot en die worden een beetje paniekerig; ze zitten binnen no-time met hun reddingsvesten aan en houden dit de hele overtocht vol.

Rond 13:00 uur op het vliegveld, dus ruim op tijd voor de vlucht. Bij aankomst blijkt dat we nog anderhalf uur moeten rijden naar de Hmong Hilltribe Lodge. Vanavond shoppen in het oude centrum van Chiang Mai, kunnen we wel vergeten; de Lodge ligt 30 km verder in de bergen (!).

De Lodge is erg gaaf, midden in de jungle met overal terrassen waar gewassen worden verbouwd. De huisjes staan op palen en zijn gemaakt van gevlochten wanden en rieten daken; lekker vochtig in het regenseizoen, maar erg leuk. Heerlijk gegeten en 's avonds een optreden met dans en show van de lokale bewoners - de Hmong - erg leuk.

Afgemat vallen we in slaap; hopen morgen apen te zien...