Jungle Trekking - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Jungle Trekking - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Jungle Trekking

Door: Erik van Hooven

23 Juli 2018 | Thailand, Ko Chang Tai

Vandaag rustig aangedaan. Met Daphne en Rob, pakken we een taxi en rijden naar het noorden. Via een weggetje 4 kilometer inlands, bereiken we het pad naar de Klong Jao Leuam waterval. Als we de eigenaar betaald hebben, mogen we het pad de jungle in volgen. Al snel komen we bij de beek. Het pad gaat over de rotsen langs de beek en verschillende watervallen en poelen. Er zijn touwen gespannen, waarmee we ons over de beek en de rotsen kunnen verplaatsen; erg spannend allemaal. Op het derde niveau gaan we zwemmen, heerlijk koel kristalhelder water! Kleine visjes knabbelen aan je voeten en tenen. Na het zwemmen lopen we het pad en de weg naar het dorp terug.

Onderweg overal prachtige bloemen, vlinders en vruchten; Kim spot een slang(etje). We lopen door rubberbossen en komen olifanten tegen, die worden bereden. Tot grote woede van Kim, omdat ze met een kleine pikhouweel tot bloedens toe worden bijgestuurd, als ze nieuwsgierig bij ons willen kijken. Als we het dorp naderen, steeds meer honden, die de huizen bewaken; op de erven vechthanen onder gaaskooien.

Terug in het resort lekker zwemmen en aan het strand luieren. 's Avonds eten bij de Pilot Bar aan het strand. Ook hier veel honden. Met Rob drie gerechten besteld om alles te proeven; perfecte groene Curry. 's Avonds biertje en spelletjes op de veranda. De kat van het resort komt gezellig buurten.