Naar Ko Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Naar Ko Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Naar Ko Chang

Door: Erik van Hooven

20 Juli 2018 | Thailand, Ko Chang Tai

Vroeg op en inpakken; die routine zit er vooral bij Kim nog niet zo in. Om 10:00 uur worden we door de agent beneden opgewacht voor onze privé bus met chauffeur naar Ko Chang. We doen er anderhalf uur over om het drukke centrum van Bangkok via de vierbaans highways te verlaten en langzaam gaat het over in een tweebaans weg door de rimboe. We rijden langs dorpjes met hutjes en eetkraampjes langs de weg. Maar ook hier heeft de modernisering toegeslagen: McDonalds, Tesco en KFC staan langs de weg; maar de waarschuwingsborden brengen je weer terug bij de realiteit - “Caution - Elephant Crossing”.

Na zes uur rijden komen we aan bij de ferry; het eiland ligt met een waas van vocht aan de overkant. We kunnen direct met de bus aan boord. Als we zijn vertrokken gaan Kim en ikzelf bij de klep staan om over de zee te kijken. Zodra het schip door de branding gaat, krijgen wij een grote boeggolf; met natte voeten en broek rennen we terug; Robin komt niet meer bij. Op het eiland is het nog een klein halfuurtje rijden; net voor het resort, zien we nog een olifant tussen de bossen (!). Bij aankomst bij Barali Beach Resort, komen Rob, Daphne en Anouk ons verwelkomen; wat een vreemde gewaarwording elkaar aan de andere kant van de wereld te ontmoeten; erg gaaf !! Resort is erg leuk; eigen huisje met een veranda en een zwembad dat aan het strand grenst. ’s Avonds lekker met elkaar uit eten en laatste biertje op de veranda, want we moeten morgen vroeg op voor de snorkel- en duiktocht.

• 20 Juli 2018 - 16:08

Michele:

Ben benieuwd hoe het snorkelen is. Veel plezier met Rob en Dorien. Doe ze allemaal de groeten.

Xx

• 20 Juli 2018 - 16:43

Martha:

Bedankt dat je ook mij bericht stuurt leuk veel plezier

• 20 Juli 2018 - 20:51

Leny:

hallo familie
    wat een geweldige reis en succes met duiken en snorkelen.
    leuke foto,s. groetjes opa en oma.