Fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu Fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

Fietsen

Door: Erik van Hooven

19 Juli 2018 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen lekker rustig aangedaan; laat opgestaan en lang ontbeten, gezwommen en toen met de tuk tuk naar Co van Kessel fietstours.

Met onze gidsen Pim en Alice overgevaren naar de oude stad en daar via smalle steegjes en straatjes langs tempels en huizen van locals; als we kinderen passeren, krijgen we een high-five. Erg leuk! Het leven speelt zich hier voornamelijk op straat af. Prachtig om te zien! Bij één van de Chinees-boeddhistische tempels werd een ceremonie gehouden voor een begrafenis. Van papier gemaakte rijkdommen (een landhuis, dieren, etc.) werden gezegend en verbrand, zodat de rook met de geest van de dode kan meegaan naar de hemel. De dames waren onder de indruk. Voor de tempel mochten we een stukje was smelten om een nieuwe kaars te gieten als symbool voor..… dat hadden we even niet meegekregen.

Nadat we de rivier via de Peace Memorial Bridge weer waren overgestoken, een rit dwars door de groente- en bloemenmarkt en China Town. Ook hier weer een fantastische afwisseling van winkels en kraampjes, alleen heeft ieder straat zijn eigen business; één met speelgoed en knuffels, één met auto-onderdelen, één met textiel en stoffen, etc. Dit was weer een supergave ervaring! Vooral die auto’s die zich dwars door de menigte persen, zonder dat iemand zich er druk om maakt.

“s Avonds naar Pat Pong gewandeld. Bij iedere massagesalon werden we door vrouwen en ladyboys aangesproken met “massaaagee ??”. Op de bazaar overal nep schoenen, shirts, horloges en tassen van Adidas, Ralph Lauren en Gucci. Opeens brak er paniek uit, werd alles snel opgeruimd; vooral Gucci werd snel weggehaald. Blijkbaar was er politiecontrole. Toen het gevaar was geweken, werd alles weer netjes uitgestald; business as usual. Op de terugweg tot vervelens toe “massaaagee ??” gehoord.

• 19 Juli 2018 - 18:36

Michele:

Gaaf hoor! Jullie beleven genoeg lees ik al. Kim niet bezweken voor alle Gucci Ralph Lauren etc? Is natuurlijk een waar shop paradijs...

Veel plezier nog!

Xx