De eerste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van vanhooven - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Erik van Hooven

17 Juli 2018 | Thailand, Bangkok

De vlucht verliep prima; een nieuwe 777 met Entertainment, dus veel films en spelletjes om de tijd te doden. Douane en koffer ophalen gingen snel, maar het was even zoeken naar onze transfer; het bordje met “Van Hooten / Rosdorff” hadden we even gemist. Na een rit van een uur door een regenachtig en druk Bangkok, werden we vriendelijk ontvangen in het Novotel.

Robin stortte in slaap, terwijl Kim en ik een wandeling in de buurt maakten; en wat voelde dit weer bekend. Eetstalletjes met gebakken banaan, saté en fried noodles, allerlei kraampjes, winkeltjes en tempeltjes. Heerlijk! Bij terugkomst nog een verfrissende duik voor Kim en daarna naar het centrum met de rivierbus.

Dit blijft een spektafel; een oude boot met de bootsman aan het stuur, zittend in een oude autostoel, gemonteerd op een kist en een bootsjongen op de achterzijde met een fluitje. Als de boot aanlegt aan de steiger, springt de bootsjongen eraf om de boot vast te maken en fluit. Dan met volle kracht de boot tegen de kade aanduwen, zodat we snel in- en uit kunnen stappen, gevolgd door fluitje om weer verder te varen.

Met een korte ronde langs de Wat Prha Kaew tempel en het koninklijk paleis met de tuk tuk naar Khao San Road, waar Kim haar eerste aankoop met afdingen deed. Ons forse afdingen werd niet gewaardeerd (“You crazy man, no deal!”). Lekker fried noodles met garnalen gegeten en toen naar hotel terug. Vroeg slapen…