Zaterdag 22/07 - Zondag 23/07 Big Cypress - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu Zaterdag 22/07 - Zondag 23/07 Big Cypress - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van vanhooven - WaarBenJij.nu

Zaterdag 22/07 - Zondag 23/07 Big Cypress

22 Juli 2017 | Verenigde Staten, Orlando

We pakken de draad weer opnieuw op bij Gator Park en rijden door naar Big Cypress Reserve. Door het park loopt Route 41 - van de Oost naar West kust van Florida. Het park heeft minder grasland en meer bomen, palmen en vooral Cipressen.

Met de ervaring van gisteren, hebben we ons extra met muggenmelk ingesmeerd voor de Kirby Storter Trail. Deze is echt prachtig; vanuit een open terrein wordt de begroeiing steeds dichter en loop je een mangrovebos - bomen in het water met de karakteristieke luchtwortels.

Aan het einde van de trail is een alligator pit; een open ruimte, die alligators maken om bij droogte toch nog een poel met water te hebben om te kunnen eten. Helaas geen alligators, maar wel een schildpad. Het geluid dat we overal horen blijkt van grote dikke brulkikkers te zijn.

Verder in het park nemen we de off-road route, waar langs de oevers overal alligators liggen. Als we halverwege zijn, spotten we nog een hertenmoeder met jong. Het zijn prachtige parken, maar we zijn blij weer richting de bewoonde wereld te gaan; het is hier zo benauwd en klam…

We slapen vannacht in een suite at The Hilton in Naples; ’s Avonds nog even snel naar de kust gereden om aan VanderBilt Beach de dure huizen te bekijken en een snelle blik op de Golf van Mexico te werpen.

Zondag rijden we terug naar Orlando. Zolang we langs de kust rijden, krijgen de ene na de andere mega onweersbui over ons heen. Amerikanen hebben heel veel discipline op de snelweg, dus er wordt dan heel rustig en veilig gereden…

Rond de middag zijn we bij het Double Tree in Orlando; direct tegenover de ingang van Universal. Als we bij het informatiepunt vragen hoe het met de shuttle werkt, geregeld, is het paniek. Het blijkt dat ik kaartjes voor Universal Californië heb gekocht (!). Blij dat we dit nu horen en niet bij de ingang; het is gelukkig snel geregeld – we krijgen het geld terug en kopen de goede kaartjes.

’s Avonds is het ‘shop until you drop’ in de International Premium Outlet; we gaan alle winkels af - Nike, Adidas, Victoria’s Secrets, Forever 21, etc, Met tassen vol komen we bij het hotel terug. Hoop dat we geen overgewicht hebben…

• 31 Juli 2017 - 19:31

Martha:

Het is geweldig allemaal nog veel plezier.